hello darkness my old friend

brno

Brněnská filharmonie sklidila desetiminutové ovace v newyorské Carnegie Hall. Své turné zvládla hudebně. A snad ještě více marketingově.

Zahrála Newyorčanům na jejich ega, když do publika pozvala samotného Philips Glasse, nejslavnějšího žijícího skladatele klasické hudby a hlavního partu v jeho symfonii se ujala beninská zpěvačka Angelique Kidjo. Po všech stránkách úspěšná tour po tisícových halách s perfektní akustikou.

Dnes se filharmonici ale už vrátili do brněnské reality svých nevyhovujících prostor Besedního domu. Prostoru, kde se na pódium všichni nevlezou. Prostoru s tak mizernou akustikou, že i hluchý slyší, jak se vysoké tóny nepříjemně odrážejí od varhan, které má orchestr za sebou. Prostoru, který nepříjemně deformuje zvuk, pokud do toho orchestr příliš “šlápne”. Pro takové těleso naprosto nedůstojné místo. Nedůstojné i pro diváky, kteří se tlačí jako sardinky.

Nový koncertní sál pro Brno, now!

#brno

Vladimír Hauser, který hraje už 49 sezón v brněnském Divadle Husa na provázku, si v podcastu posteskl, že se v jejich divadle posledních 10 let nehrají “veselé hry”. Uvádějí se hlavně ty zadumané, které chtějí něco důležitého sdělit, nonsensové divadlo je dnes nepředstavitelné.

Číst dále...